Wednesday, 11 November 2015

Dag 33

Die enigste rede waarom jy iets vreemd vind is, omdat jy uit 'n ander verwysingsraamwerk kom. Jou kop soek heeltyd vergelykings punte, verwysings punte, dinge wat eenders lyk of klink. Iewers, êrens in die choas probeer jou kop die leidrade soos toutjies aanmekaar vleg en die oomblik wat jou gedagtes nie met iets in die argiewe verbind nie, sien jy dit as vreemd.

Ek het al 'n paar keer vir die kinders hier goed uitgewys wat vir my nie mooi logies is nie. Die toetse word gemerk en dan word die punte teruggee op 'n skaal van een tot ses. Die vreemde ding is egter dat een die beste is.
"Hoekom?" is al wat ek gevra het.
Die antwoord was net so eenvoudig: "Dit is nog altyd so."
Die dinge waarmee mens grootword is nie so eenvoudig om te bevraagteken nie, want hoe bevraagteken mens iets, as dit al is wat jy ken. Verdere dinge wat hier ook verskil is die lengtes van die periodes. Hulle het maksimum vier verskillende vakke in 'n dag, waarvan almal dan 'n 90 minute periode is. Tussen elke periode is daar wel 'n vyftien minute pouse en as jy die dag vier vakke het is daar amper 'n uur middagpouse voor die laaste periode. Ek sê gladnie dit is verkeerd nie dit is net anders.

'n Ander avontuur wat ek hierdie week beleef het was my eerste Latyn klas. Ek het nie gedink ek gaan by wees nie, die ander leerders het ongeveer 'n vier jaar voorsprong, maar ek het wel nie verwag om so verlore te wees nie. As ek raad kan gee, moet nie 'n ongelooflike moeilike vierde taal probeer leer in jou redelike moeilike derde taal nie. Ons het die periode spandeer om 'n Latynse brief te aniliseer en te vertaal. Daar ontstaan wel 'n probleem ('n klein probleem) as jy net elke derde woord van die taal verstaan waarin die vreemde deel aangeleer word. Ek het die periode egter baie geniet, want op 'n manier het dit daarop uitgekom dat ek en die meneer 'n gesprek oor Suid-Afrikaanse politiek gevoer het. Die Latyn was ook interessant, om te sien hoe mens 'n woord kan neem en dan die apparte uithaal en dan terug te verwys na die oorspronklike Latyn, die boustene van die taal.


No comments:

Post a Comment